Smoothie!



Har en ny kategori här på bloggen. Jag gillar att göra smoothies, och tänkte därför varje vecka (eller oftare) ge er tips på olika smoothiesrecept!

Min absoluta favorit, som jag oftast gör är en blåbärssmoothie.
Jag gör alltid på en höft, men kan försöka få ner receptet så det blir på ett ungefär rätt!

Jag använder:
225 gram frysta Blåbär
2 Bananer
1 ½ dl Vaniljyoghurt
2 dl Bravo juice- Äpple/Mandarin/Apelsin

Mixa juicen och vaniljyoghurten tills den blir lite skummig. Häll därefter ner lite blåbär i taget, tills det är helt mixat. Skiva sedan bananerna, lägg i och mixa smoothien så att den blir helt klumpfri!

Lätt som en plätt, och jättegott! Man kan byta ut yoghurten till naturell yoghurt, eller kanske någon bäryoghurt som man gillar, det är bara att testa sig fram. Samma gäller juicen. Och som sagt: Det är bara på en höft, så testa dig fram tills du tycker det verkar bra!
Om man vill få i sig mer fibrer så kan man blanda i Kellogs All bran Plus(ni vet, dom som ser ut som små pinnar) också, vilket bara gör smoothien ännu godare, men också nyttigare!

Kram Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0